Skip to main content

Akreditovana IPARD Mera 7 - Ruralni turizam

četvrtak, 02. april 2020.

IPARD - MERA 7 koja se odnosi na diverzifikaciju poljoprivrednih gazdinstava i razvoj poslovanja u ruralnim područijima je po izvoru iz Uprave za Agrarna Plaćanja zvanično akreditovana od strane Evropske Komisije.

U okviru plana za raspisivanje IPARD poziva za 2020. godinu raspisivanje javnog poziva za Meru 7 je najavljeno za period od 16.03.2020. do 15.06.2020.

Raspoloživi iznos donacija za navedeni poziv iznosi 1.097.277.145,00 RSD - što iznosi približno 9.338.528,00 EUR.

U toku su pripreme za sprovođenje Mere 7 (Diverzifikacija poljoprivrednih gazdinstava i razvoj poslovanja) za koju postoji veliko interesovanje.

Pravilnik za Meru 7 je u postupku usvajanja, a u pripremi je i vodič za potencijalne korisnike.

Iznos donacija od vrednosti ukupnih investicija:

  • iznosi do 65% vrednosti investicije (ukupnih prihvatljivih troškova);

Minimalni i maksimalni iznos povraćaja sredstava:

  • Minimalni iznos povraćaja sredstava je 5.000 evra;
  • Maksimalni iznos povraćaja sredstava je 300.000 evra;

Opšti ciljevi donacija:

  • Podizanje nivoa diversifikacije i razvoja ekonomskih aktivnosti u ruralnim područjima kroz razvoj poslovnih aktivnosti, sa mogućnošću otvaranja novih radnih mesta i direktno povećanje prihoda farmi i domaćinstva
  • Poboljšanje kvaliteta života u ruralnim područjima i na taj način smanjenje raseljavanja ruralnih područja.

Specifični ciljevi donacija:

  • Investiciona podrška razvoju turističkih objekata i usluga do poljoprivrednim proizvođačima i drugim privrednim subjektima u ruralnim oblastima, i na taj način ekspanzija privrednih aktivnosti u zemlji u oblasti ruralnog turizma;
  • Podrška razvoju turističkih rekreativnih aktivnosti, posebno za porodični i dečiji turizam.

Investicije se odnose na:

  • Ulaganje u izgradnju i / ili rekonstrukciju i / ili opremanje objekata za pružanje turističkih i ugostiteljskih usluga, kao što su sobe, restorani i drugi objekti, uključujući i objekte za rekreaciju, igranje, turističkih kampova, poboljšanje objekata na otvorenom (za jahanje, ribolov u unutrašnjim vodama, biciklizmu, tematskih staza) troškovi marketinga, kao što su štampanje propagandnog materijala, stvaranje / održavanje sajta.

Diverzifikacija ruralne ekonomije podrazumeva viši nivo usluga i aktivnosti u ruralnom turizmu koji će smanjiti zavisnost prihoda od poljoprivrede i obezbediti uslove za stabilan dodatni prihod. Ova vrsta podrške će doprineti manjoj ekonomskoj i socijalnoj ugroženosti ruralnih područja.

Sa druge strane, aktivnosti u ruralnom turizmu proširuju obim dodatnih usluga dostupnih ruralnom stanovništvu, kao i usluga i proizvoda koji se zasnivaju na tradicionalnom znanju, tehnologiji, prirodnim resursima i kulturnom nasleđu.